Mijn pakje is zoek, wat nu?

Artikel 13 van 13

Het kan voorkomen dat een pakje zoek raakt of op geleverd staat terwijl het niet ontvangen is. 
Wacht in dit geval een paar dagen. Heel vaak wordt het pakje in 1 van de volgende dagen toch nog geleverd. 
Vaak worden de pakjes door de postbode op "geleverd" gescand op het depot. Reden is: soms kan de postbode onderweg niet scannen. (vinden wij raar hoor, maar goed dit is de reden van postnl) 
Soms komt de postbode aan jou pakje niet toe en levert het pas de volgende dag of de dag erop. 

Blijft je pakje nog zoek na een paar dagen, dien zelf een klacht in bij postnl. Standaard word je terug gestuurd naar de webshop maar dien zeker zelf een klacht in en stuur ons ook een mailtje.

Voordat wij een zoekactie op kunnen starten moeten wij een paar dagen wachten. We komen doodsimpel niet door het klachten proces bij de post als er nog geen paar dagen verstreken zijn. 
Pakjes met track en trace kunnen ze volgen en bij de zoekactie gaan ze na welke postbode en welke route. Bestellingen zonder track en trace kunnen niet meer worden gevonden en moeten als verloren beschouwd worden. 

Het uitzoeken waar het pakje met track en trace gebleven is neemt ook veel tijd in beslag. Wij houden je op de hoogte tijdens het proces. Vaak wordt er van jou als klant, een niet ontvangen verklaring gevraagd. Dit is een officieel document waar je naam etc opstaat en hierop moet je verklaren dat het pakje niet ontvangen is en ondertekenen met pen en weer naar ons mailen. 

Er wordt zonder de "niet ontvangen verklaring" bijna nooit actie ondernomen door de post. De post geloofd ons niet op onze blauwe ogen.

Heel vaak wordt het pakje alsnog gevonden! Maar in 2 procent van de gevallen moet het pakje als verloren worden beschouwd en worden alleen de verzendkosten vergoed. 
Behalve wanneer je voor de optie verzekerd verzenden hebt gekozen, dan wordt het aankoopbedrag en de verzendkosten vergoed. 

Hou er rekening mee dat alles een beetje moeilijk en tijdrovend wordt gemaakt, een soort van ontmoedigings beleid helaas. Maar wij doen ons uiterste best om het pakje te achterhalen. 

Let er zelf goed op dat het door jou opgegeven adres klopt. Wij transporteren jouw opgegeven adres automatisch naar een post label. Bij verkeerde huisnummers, postcode nummers etc wordt het pakje verkeerd bezorgd of komen ze retour. De kosten om het opnieuw op te sturen komen voor eigen rekening. 

Wettelijk zijn wij de opdrachtgever voor de post. Maar als een pakje op de status "geleverd" staat is onze opdracht om het te verzenden uitgevoerd. Natuurlijk helpen we wel zo veel als we kunnen bij de communicatie met de post.  

Wij hebben service hoog in het vaandel staan, maar wij maken wat mee met de post. Wij zijn idd oppdrachtgever en doen ons uiterste best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Maar we zijn niet verantwoordelijk voor fouten van de post en wij kunnen zeker niet bij de postbode achter op de fiets gaan zitten om alle pakjes te begeleiden. Wij betalen de post om het proces zo goed en soepel mogelijk te laten verlopen. 
In 98 procent van de gevallen zijn we super tevreden met de verwerking. 
Maar helaas zijn er uitzonderingen,  bezorgers die pakjes in de sloot gooien, of gewoon geen zin hebben om naar je deur te lopen. Daarom dienen wij ook een klacht in om dit soort praktijken tegen te gaan. 

Het heeft geen nut om boos te worden op ons. We doen echt ons best voor jou! Gewoon omdat we willen dat je plezier hebt van de artikelen die je bij ons koopt. 

 

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

   

 

© 2015 - 2024 doemaardie | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel